Berita Terbaru – Sepanjang sekian tahun, beberapa orang yang lebih memiliki pengalaman seperti guru atau beberapa orangtua mencekoki kita dengan beberapa hal, terhitung beberapa hal menarik mengenai warna. Tetapi rupanya, ada beberapa bukti mengenai warna yang sampai kini kita salah menduga. Coba, apa yang kalian tahu mengenai warna? Serta apa hal itu benar? Di bawah ini ialah delapan fakta mengenai warna seperti diambil dari Brainberries.

Inilah Beberaha Fakta Tentang Warna Yang Masih Salah Orang Artikan

Yang pertama adalah Banteng tidak suka warna merah?
Salah! Kenyataannya, banteng itu buta warna. Asumsi banteng tidak suka merah ada sebab dalam laga beradu banteng, matador tetap mengibaskan kain merah untuk memancing banteng menyeruduk. Hewan ternak biasanya, banteng tidak dapat memperbedakan mana merah, hijau, kuning, atau warna yang lain. Mengenai yang membuat mereka agresif ialah sebab beberapa gerakan yang dibikin matador dengan kain.

Yang kedua adalah Apa hitam serta putih ialah warna asli?
Bukti yang ini benar-benar unik. Beberapa ilmuwan menjelaskan jika putih ialah kombinasi dari semua warna yang kelihatan, serta hitam ialah tiadanya semua warna. Jadi dengan ilmiah, hitam serta putih bukan warna. Sedang menurut seniman sebaliknya. Putih ialah tidak terdapatnya warna, serta hitam ialah warna. Kelihatannya tidak ada jawaban yang salah atau benar untuk pertanyaan ini.

Yang ketiga adalah Tidak ada warna pink
Benar! Pink itu tidak ada. Berdasar sains, warna mempunyai panjang gelombang tersendiri. Tetapi permasalahannya, pink atau merah muda tidak mempunyai panjang gelombang itu. Di ‘alam warna’, pink cuma mungkin berlangsung jika merah serta ungu bersilangan serta ini mustahil, sebab mereka ada disamping yang bersimpangan pada spektrum warna. Pink mustahil diketemukan di alam tanpa ada menekuk dua warna itu.

Beberapa ilmuwan memiliki pendapat pink ialah warna absurd yang tidak betul-betul ada. Pink yang kita lihat sampai kini ialah hasil konstruksi mata serta otak kita. Jadi, pink ialah warna hasil pantulan, bukan warna yang dipancarkan. Kalian dapat memandangnya sebab otak mengartikan sinar yang dipantulkan satu objek.